13 července 2025

Railtour analytics, noc před startem.

Vládne hluboká noc, všichni spí. I když, je to vlastně pravda? Analytici pracující pro Railtour mají třeba během dneška velmi napilno. Hlavou jde spousta myšlenek, aspektů:

Neprobouzí se členové týmů (ať už nejmladší nebo nejstarší nebo oba dohromady) několikrát během dnešní noci? Doufejme, že ne, ale případný nedostatek spánku se zajisté promítne do tohoto zkráceného, ale rovněž velmi intenzivního závodu.

Nakolik promluví do startu závodu větší, či menší přesun od domova na start do Olomouce? I to může mít vliv, ale rozhodně to nebereme v potaz jako nějaké určující měřítko. 

Dá se vlastně s Railtour family počítat jako s plnohodnotným závodem, je to dobrodružná rodinná dovolená a nebo jenom slabý předskokan hlavnímu závodu? Zajímavá myšlenka, předem velmi nečitelná. Co od Railtour family vlastně očekávat? Budou to sprinty s kočáry, nošenými dětmi na checkpointy nebo naopak naprosto přátelská atmosféra a klidná pohoda? Výpočetní modely a průzkumy hovoří zcela jasně. Očekáváme s 87% pravděpodobností vysokou kompetitivnost, hlavně první den závodu, na který budou všichni velmi natěšení a nachystaní na všechny možné situace, také síly dospělých i drobečků budou na maximu. Pro celkové pořadí ovšem bude určitě rozhodovat taktická stránka, výdrž v úterý a středu a možná i jednotlivé výjimečné vlastnosti.

Dost již obecného teoretizování, pustím se do lehkého představování našich soutěžících a to čistě ze závodní stránky a jejich ambicí a očekávaného umístění skrze pole. Předem velmi zdůrazňujeme, že analytik, který tuto analýzu zpracovával, nemá absolutně žádné ponětí o zdatnosti jakéhokoliv člena mladšího 15 let, tudíž samotný analytik je velmi zvědavý, jak moc se bude se svými predikcemi mýlit a jak moc se bude všem omlouvat. Předpokládaná míra omluv týmům se odhaduje na 50%

Závodu se účastní 14 týmů. Hodně účastníků jsme již v historii Railtour potkali, což je naštěstí pro analýzy to, co přesně potřebují - vycházet z historických dat.

Pojďme si projít velmi zběžně všech 14 týmů podle pořadí, jak jsou psáni na webu Railtour.

Borůvkoví:

Velmi zajímavý tým hned na úvod. Složená trojice se dvěma navigátory napovídá velmi schopnému soutěžení, Tomáš i Eva Miťkovi ve svých 9 a 13 letech jistě zvládnou svůj závod po svých, nebude zde vůbec řeč o žádném kočáru, tudíž je to tým, proti kterému rozhodně nebudete chtít utíkat na checkpointy. Historicky o nich Railtour anaylici ještě neslyšeli, nicméně rozhodně je budeme bedlivě sledovat, lze je jistě řadit mezi černé koně závodu.

Jahodoví

Zkušenost sama. Pětičlenná rodina Havelkova. Kdo jiný má tolik zkušeností s každoročním závoděním nebo organizací Railtour, ať už pro modrý, ametystový, červený či jiný tým...jen málokdo. Očekávám dravý nástup plný elánu, nicméně jsem velmi zvědav na to, jak se vypořádají s putováním s nejmenšími v druhé polovině závodu. Vždyť Honzíčkovi Havelkovi nebyl ještě ani rok! 

Vanilkoví

Rodina Mišákova ze Lhoty u Zlína. Typologicky velmi podobná sestava, jako u Havelkových, akorát všechny tři děti jsou o rok starší. Rovněž jedou v pěti, děti mají o rok starší jak Jahodoví, ale to by nemuselo hrát vůbec žádnou roli. Co se týče zkušeností ze závodu, čekáme, že na tom budou lépe právě Jahodoví.

Levanduloví

Bartákovi z Podbezdězí. Pro změnu opět velmi zkušený pár, doplněný o malého ročního pána domu Adámka. Trojice bývají velmi dynamické v tomto závodě. Navíc víme, že Jiří a Žaneta umí závodit (5. a 7. místo Žanety z let 2020 a 2021 po boku v týmu společně s Honzou Havelkou jsou toho důkazem) a těší se na poznávání nových míst! 

Melounoví

Čistě ženský tým, složený ze 4 závodnic ovšem rovněž velmi schopný. Jsem velmi zvědavý, jak promluví do pořadí, nicméně nečekám je úplně v první pětce

Šmouloví

Dědečkovi, velmi sympatický tým. Rovněž zde až s údivem analytici zírají a škrábou si hlavu, co hodnotit, když Livie není ani 12 měsíců na světě. Co se ukáže za slabiny nebo naopak slabé stránky napoví dle soudu analytiků ne dny, ale hlavně noci. Startují ve čtveřici, budeme jim držet palce.

Třešňoví

Poslední třetí (ale né v závodě!) ani né roční závodnice pochází z Třešňového týmu Kačky a Víta. Tento tým rozhodně bude náš analytický tým sledovat, jméno Kateřiny Šálkové je historicky spjato od roku 2020 s týmem Fialových, se kterými získala i 2.,3. a 4. místo! Uvidíme, jak se bude tomuto týmu dařit při ježdění s kočárem, ale rozhodně nepodceňovat!

Ananasoví

Rodina Grešákova z Krupé, čtyřčlenná, rovněž o Railtour určitě neslyší prvním rokem. Vždyť Vladislav dlouhé roky jezdil s akvamarínovým týmem, který se pravidelně umísťoval v první osmičce Railtour! Těšíme se i na jejich start a budeme je bedlivě sledovat.

Makoví

Rodina Králova z Brna, čtyřčlenná, vedená (vedoucí railtour analytics se předem omlouvá, pakliže vedoucím týmu je kdokoliv jiný) Martinem Králem, který se Railtour zúčastnil dvakrát a to v letech 2019 a 2020 v týmu Rodonotivých. Očekávání podobná jako u Ananasových.

Malinoví

Rodina Dostálova z Mohelnice, čtyřčlenná. Už je to skoro jak přes kopírák...analýzu rozvedeme po prvním dni, ať se nám to nesmíchá. Přejeme hodně zdaru!

Banánoví

Rodina Zapletalova z Pržna, tříčlenná. Zde se sluší podotknout, že Alena tvořila dlouhou dobu i tým fialových třeba s Kateřinou Šálkovou z Třešňového týmu. Máme se těšit na vzájemnou spolupráci? Nebo naopak na vyhecovaný souboj? Kdo ví...odvaha a bláznovství jim rozhodně nechybí a vlakové znalosti Aleše se rozhodně také budou hodit!

Švestkoví

Rodina Bosákova, tříčlenná, ovšem s navigátorem. A to ne jen tak ledajakým. Vždyť David Nádhera vyhrál poslední 2 ročníky Railtour se svým týmem, takže zde bude určitě ambice jít vysoko! Jak si s touto navigací poradí samotní závodníci? Nechme se překvapit! Přejeme krásný závod.

Kávoví

Rodina Fürstova z Olomouce, závodu také velmi známá. Pětičlenná smečka se již rozhodně celá těší na start a Railtour analylitici tento tým rozhodně nemohou podceňovat!

Mangoví

Na závěr mangová trojice, zvláštní, že se mi vždy hrne pod ruce, že bych měl napsat Jantarová trojice. Tento tým rozhodně sledujte, protože má také bohaté zkušenosti s Railtour z let 2019 (9. místo), 2020 (9. místo), 2021 (6. místo), 2023 (5. místo), takže rozhodně nebudou chtít být jen do počtu!

Na závěr si dovolím predikci pořadí, která se samozřejmě bude každý den úplně měnit, tak prosím o shovívavost k analytikům

1. Mangoví
2. Borůvkoví
3. Švestkoví
4. Banánoví
5. Třešňoví
6. Levanduloví
7. Makoví
8. Ananasoví
9. Kávoví
10. Jahodoví
11. Vanilkoví
12. Melounoví
13. Malinoví
14. Šmouloví


Dobré ráno a ať se všem za 3,5 hodiny podaří skvělě odstartovat!


5 komentářů:

  1. Borůvkoví se dostali to predikovaného pořadí hned dvakrát :D Za to makoví byli odejmuti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní analytik se velmi omlouvá, zřejmě tomu přispěla probděná noc. Už by měly být zastoupeny všechny týmy. =)

      Vymazat
  2. Melounoví jsou dotčeni nejkratším komentářem a vynecháním zkušeností z předchozích závodů 🙃 těšíme se na další analýzu 🍈♥️🚆👌

    OdpovědětVymazat
  3. Hlásím že šmoulové zatím analýzu naprosto ignorují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V kuloárech se proslýchá, že analýzu prý psal Gargamel a že ještě uvidí...

      Vymazat